31 Ocak 2013 Perşembe

Batı Kürdistan’da Eğitim Kurumları Yayılıyor

dil_ kursu
Batı Kürdistan’da Kürtlerin denetimindeki tüm kentlerde Kürtçe eğitim ve öğretim kurumları açılmaya devam ediyor. 

Son olarak 28 Ocak günü Kobani’nin Telike köyünde Kürtçe Eğitim Okulu, 29 Ocak’ta ise Afrin’in Bilbile ilçesinde ise Kürtçe Dil Eğitim ve Öğret Merkezi açılışını yaptı.

40 yıldır iktidarda olan Baas rejimi ile Batı, Türkiye ve Körfez Monarşileri’nin desteklediği gruplar arasındaki çatışmada yer almayıreddeden Kürtler, üçüncü yol olarak adlandırılan demokratik özerklik projesini uygulamaya geçirdi.

 Artan saldırılar ve ekonomik ambargoya rağmen Kürtler, her alanda yaşamı yeniden organize etmeye devam ediyor.

Batı Kürdistan’da yıllardır Kürtlere kimlik verilmez ve Esad rejimi tarafından Kürtler ve Kürt sorunu yok sayılırken, bugün Kürtlerin onurlu mücadelesi sonucunda de facto kazanılan haklar sevinç yaratıyor.

Özellikle anadilde eğitimde önemli gelişmeler kaydediliyor. Bir süre önce kurulan Kürt Dil Kurumu eğitim alanındaki ilerlemelerin başında geliyor. Batı Kürdistan genelinde 100′ü aşkın okul açılırken, bin dolayında öğretmenin şimdiden yetiştirildiği bildiriliyor. Suriye’de ilk kez Kürtçe dilde eğitim yapılıyor.

Kaynak: ANF  – 29 Ocak 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder