19 Mart 2013 Salı

Haco: Zaman Artık Barış Zamanıdır

civan haco
Van’da düzenlenen Newroz kutlamasında konser veren Sanatçı Ciwan Haco, halkın İmralı’daki görüşmelere büyük bir umutla baktığını belirterek, “Bir Kürt olarak ben de bu sürece olumlu bakıyor ve barışı destekliyorum” dedi.

Van’da düzenlenen Newroz kutlaması için Avrupa’dan Van’a gelen Sanatçı Ciwan Haco, PKK Lideri Abdullah Öcalan ile yapılan görüşmeleri ve Rojava’daki gelişmeleri DİHA’ya değerlendirdi.

İnsanların dünyanın en kıymetli varlığı olduğunu belirten Haco, “Kürtler çok acı çekmiş bir halktır. Kürtler tarihlerini benden daha iyi biliyor. Benden de akıllıdırlar. Ne istediklerini de benden daha iyi biliyorlar. Kürtler bugünlere kadar defalarca kandırıldılar. Kürtler, ‘tamam anlaştık, haklarınızı vereceğiz’ denip her defasında kandırılmışlar. Kürtler Osmanlı dönemindeki sahip olduklarını hakları istiyorlar. Kürtler bir halk olarak kabul edilmelidir. Bundan dolayı da artık yeter! Êdî bes e diyorum” dedi.

‘Zaman artık barış zamanıdır’

Haco, Van’ın Gürpınar ilçesinde bulunan Çiyareşk bölgesinde kimyasal silah kullanılarak öldürülen ve ilçeye bağlı Yalınca (Dim) köyünde 1994 yılında toplu olarak gömülen 48 PKK’liden biri olan kardeşi Naif Haco’nun cenazesinin alınması için ağabeyi Nuredin Haco’nun Van’a gelerek girişimlerde bulunduğunu hatırlatarak, “Benim de kardeşim bu savaşta 40 arkadaşı ile beraber şehit düştü ve burada bir toplu mezarda defnedilmiş. Şehit düşen kardeşimin cenazesini bulmak için bundan önce başka bir kardeşim de buraya gelmişti. Bu meselenin hal edilmesini ve kardeşimin cenazesinin bulunmasını istiyorum. Eğer tespit edilemiyorsa onların anısına bir anıt mezar da yapılabilinir. Koşullar uygun olursa bunu ben de yapmak isterim. Zaten biz yapmasak bir şekilde çocuklarımız bunu yapar. Bunlar çok acı veren şeyler, insan unutamıyor. Bir ömür boyu sürüyor acısı. Bundan dolayı artık yeter diyorum. Zaman artık barış zamanıdır” dedi.

‘Halk İmralı’daki görüşmelere umutlu bakıyor’

Kürt halkının var olan diğer halklar gibi haklarını istediklerini ifade eden Haco, “Kürt halkı da diğer halklar gibi haklarına kavuşmak istiyor. Anadil hakkı gibi tüm hakların anayasada güvence altına alınmasıdır. Artık kardeşlik söylemi tek başına yetmiyor. Gereğinin yapılması gerekir. Ancak şu anda halkımız İmralı’daki görüşmelere büyük bir umutla bakıyor. Bir Kürt olarak ben de bu sürece olumlu bakıyor ve barışı destekliyorum. Umudum odur ki bu mesele barışçıl ve demokratik yollarla çözülür” dedi. Büyük bir umutla Rojava’daki devrimi izlediğini belirten Haco, “Çok kısa bir zaman içinde haklarına kavuşmalarını diliyorum. Kürtler 40-50 milyonluk bir halk olarak bu coğrafyada yaşıyor. Problemin esası da kaynağını buradan alıyor. Artık bu sorunun çok köklü bir biçimde çözülmesi gerekir. Şu anda Suriye’de yaklaşık 3 milyon Kürt yaşıyor. Bu Kürtler burada tanınmıyorlardı ve hiçbir hakları da yoktu. Kürtler şu anda ulusal haklarını istiyor. Onlar için elimden ne geliyorsa yapmaya hazırım. Qamişlo’dan, Efrîne, Efrin’den Kobani ve Dêrîke kadar bütün Kürtlerin haklarını elde etmesini ve özgürleşmesini diliyorum” şeklinde konuştu.

Rojava halkına yapılan yardımları hatırlatan Haco, “Bu girişim çok kutsal bir şey. Kuzey Kürtlerinin, Batı Kürtleri için yardım kampanyası başlattığını duymuştum. Bu Kürt halkının birbirine ne kadar bağlı olduğunu gösteriyor. Komşuları her ne kadar aralarına sınırlar örmüşlerse de gönülden bir birilerine halen bağlı olduğunu gösterir. Qamişlo’da yaşayan Kürtlerin yarısı şu anda Nusaybin’de yaşıyor. Aynı şekilde, Nusaybin’de yaşayan Kürtlerin yarısı da Qamişlo’da yaşıyor. Güney Kürdistan sınırına kadar bu durum böyledir. Bundan dolayı da bu kampanya çok önemli bir girişim. Onları kutluyorum” dedi.

‘Halkımız özgür ve rahat olursa bizler de özgür oluruz’

“Kürt sorunu çözülürse elbette, Kürt müziği de çok büyük bir gelişim gösterir” diyen Haco, “Ancak bütün imkansızlıklara rağmen Kürt müziğinin geldiği düzeyi çok iyi değerlendiriyorum. Çok iyi sanatçılar var ve bu sanatçılar çok güzel eserler ortaya çıkarıyorlar. Kürt müziğinde iyi sesler var. Davulun sesi uzaktan hoş geliyor. Bazıları bakıp, ‘Bunlar Avrupa’da keyif içinde yaşıyor’ diyebilirler. Ancak biz de halkımız gibiyiz, onların bir parçasıyız. Onlar özgür ve rahat olurlarsa biz de özgür ve rahat oluruz. Bu unutulmamalı” dedi.

Kaynak: DİHA 19 Mart 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder