17 Aralık 2012 Pazartesi

‘Türkiye, Kürdistan’ı Örnek Alsın’

BDP Hakkari Milletvekili Adil Kurt, Türkiye’nin sık sık eleştirdiği Irak’tan örnekler vererek “Alın, Irak’taki eğitim sistemini buraya koyun. Alın, Irak Kürdistan Federal Bölgesi’ndeki uygulamayı buraya koyun, başka hiçbir şey istemiyoruz” dedi. 

BDP Hakkari Milletvekili Adil Kurt, bütçe görüşmelerinin yapıldığı TBMM’de Milli Eğitim Bakanlığı’nın bütçesine dair partisinin görüşlerini paylaşmak üzere söz aldı.

Kurt, konuşmasında 4+4+4 eğitim modeli ile YÖK’ün yapısını eleştirirken, konuşmasının önemli bir kısmını “anadilde eğitim” konusuna ayırdı.

Kurt, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in “İşte Türkiye’nin her kesimine, bu ülkede yaşayan her kesimin kendi anadilini öğrenmesi için seçmeli dil dersi koydum” sözlerini hatırlatarak, “Keşke koymaz olsaydınız. Ama hele hele bunu, Kürtlerin talebini karşılamaya dönük bir argüman olarak işliyorsanız, Kürtlere hakaret ettiğinizin farkına varın. Kürtler, kendi anadillerini öğrenme ihtiyacında değiller. Kürtler, kendi anadillerinde eğitim yapmayı talep ediyorlar” dedi.

‘Türkiye, Kosova ve Federal Kürdistan’ı örnek alsın’

Üç yıl önce bağımsızlığını ilan eden Kosova Cumhuriyeti’nin anaokulundan üniversiteye kadar Kosova vatandaşı tüm Türklere kendi anadillerinde eğitim yapma hakkı tanıdığını aktaran Kurt, 89 yıldır bu konuda adım atmayan Türkiye’nin üç yıllık cumhuriyetten ders almasının önerdi. Türkiye’nin sürekli eleştirdiği Irak’taki eğitim sistemini de örnek gösteren Kurt, “Alın, Irak’taki eğitim sistemini buraya koyun. Alın, Irak Kürdistan Federal Bölgesi’ndeki uygulamayı buraya koyun, başka hiçbir şey istemiyoruz” diye belirtti.

‘Kürt sorununu içimizde çözmezsek başkaları çözer’

Kendisinden önce söz alan milletvekillerinin “Kürt sorunu uluslararası bir boyut kazandı” sözlerine değinen Kurt, “Emin olun, biz bundan haz almıyoruz. Yani başkalarının gelip bizim burada kendi sorunlarımızı çözmesi için devreye girmelerinden haz almıyoruz. Eğer, bu politikayla devam ederseniz yarın sizin de, bizim de içinde olmayacağı parametrelerde Kürt sorununun çözümü konuşulur. Bu durumda kim kaybeder ya da bu durumda kim kazanır. Bu politikalarda ısrar edilirse, bu şekilde devam edilirse, tekrar ediyorum başka parametrelerde Kürt sorunu tartışılır hale gelir, çözüm modelleri tartışılır” diye konuştu.

Kaynak: Yüksekovahaber.com 17 Aralık 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder