8 Nisan 2013 Pazartesi

Barzani; ‘Kürd Halkının Kazanımları Uğruna Dünyanın Hiçbir Yerine Gitmeme Engel Yoktur’

mesud-barzani2
Irak Cumhurbaşkanı Celal Talabani’nin yeğeni Aras Şêx Cengî, dün Kürdistan Bölge Başkanı Mesud Barzani’den Irak Cumhurbaşkanlığı sarayına gitmesini ve Hewlêr ve Bağdat arasındaki sorunları çözümünü sağlamasını istediği mesajına, bugün Kürdistan Bölge Başkanı Mesud Barzani yazılı bir açıklamayla cevap verdi.

Dün, Kürdistan Yurtseverler Birliği-YNK’nin resmi yayın organı Kurdistanî Nwê gazetesinde, Kürdistan Bölge Başkanı Mesud Barzani’ye açık mektup göndererek Irak Cumhurbaşkanı ve YNK Genel Sekreteri Celal Talabani’nin yeğeni Aras Şêx Cengî, Hewlêr ve Bağdat arasındaki sorunlar artık çözümsüzlük noktasına geldiğini ve Kürtlerin de giderek Bağdat’taki konumlarını kaybettiklerini belirtmişti. Aras Şêx Cengî mektubunda; “Bu nedenle artık kimsenin Kürtlerin kendi kendini yönetemeyeceğini dile getirmemesi için şahsınızdan tarihi bir adım atmanızı öneriyorum” demişti.

Aras Şêx Cengî, Kürdistan Bölge Başkanı Mesud Barzani’ye sunduğu önerisinde ise şunları dile getirmişti; “Siz Kürdistan Bölge Başkanı olarak Bağdat’a gelin ve Hewlêr ve Bağdat arasındaki sorunlar çözülene kadar Cumhurbaşkanlığı sarayında kalacağınızı duyurun.”

Kürdistan Bölge Başkanı Mesud Barzani, YNK’nin resmi yayın organı Kurdistanî Nwê gazetesinde yayınlanan yazılı açıklamasında; “Eğer Bağdat’a gitmemden bir sonuç elde edileceğini bilseydim, ikirciksiz giderdim” dedi.

Kürdistan Bölge Başkanı Mesud Barzani, Irak Cumhurbaşkanı ve YNK Genel Sekreteri Celal Talabani’nin yeğeni Aras Şêx Cengî’ye verdiği cevapta ayrıca; “Kürt halkının yararı söz konusu olduğunda dünyanın her yerine gitmemi engelleyen bir neden yoktur” dedi.

Barzani; “Eğer Bağdat’a gitmemden bir sonuç elde edileceğini bilseydim, ikirciksiz giderdim. Fakat herkes biliyor ki, ben defalarca Bağdat’a gittim, birçok söz verdiler ve birçok alanda Kürdistan’ın çıkarları ve Irak’ın siyasi süreci ile ilgili anlaşmalar yaptık. Fakat onlar kendi attıkları imzalara saygı göstermedikleri gibi verdikleri sözlere de sırtlarını döndüler” dedi.

Mesud Barzani son olarak, Aras Şêx Cengî’ye “Bağdat’a gidip var olan sorunların çözüleceğine yönelik bir garanti var mı?” diye sordu.

Kaynak: rojawelat.net 29 Mart 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder