8 Nisan 2013 Pazartesi

Kürt Konseyi’nden Halep’ten Göç Edenlere Yardım Çağrısı

batı-kürdistan
Batı Kürdistan Kürt Yüksek Konseyi, ulusal ve uluslararası insan hakları ve yardım kuruluşlarına Halep’ten göç edenlere yardım çağrısında bulundu.

Suriye rejim ordusunun Halep’in Şexmeqsud Mahallesi’ne 29 Mart günü başlattığı ve halan devam etmekte olan top saldırıları sonucu binlerce kişi Afrin’e göç etmek zorunda kaldı. Kürt Yüksek Konseyi Hizmet ve Yardım Komitesi imkanları ile kente göç edenlere yardımlarda bulunarak barındırmaya çalışıyor.

Sınırlı imkanlara sahip olduklarını söyleyen komite, Birleşmiş Milletler ve İslam Ülkeleri Konferansı’na bağlı ulusal ve uluslararası insani yardım kuruluşları, Uluslararası Kızılhaç ile Heyva Sor a Kurdistane’ye yardım çağrısında bulundu.

Komite yetkilileri, Afrin’e göç edenlerin sayısının 100 bini geçtiğini belirterek, acil yardıma ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

Bu arada, komite yardımların ulaştırılacağı yerleri de belirlediklerini bildirdi.


Kaynak: http://firatnews.biz 01 Nisan 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder